söndag 8 januari 2012

vamos baby

Antligen ar 2012 har. Som jag har vantat. Avslutade 2011 som planerat – en lyckad semester med bra betyg, och ett GPA pa 4.0 over hostterminen. Tackar och bockar. Jag har kommit pa att jag verkligen alskar nyar (inte hogtiden enbart for att ga ut att bli snorfull), utan faktumet att aret antligen ar over. Det spelar ingen roll om aret varit bra eller mindre bra, det ar sa grymt skont att lagga allting bakom sig och fa en fresh start sa att saga..

Disneyland pa nyar var mycket bra. Inte alls lika mycket folk som vantat (fortfarande crowded) men langa vantetider. Skont att vi har annual passes och inte behover aka alla rides nar vi ar dar. Runt 9pm var vi trotta och kalla sa vi akte hem istallet och hade ett mysigt tolvslag. Det var valdigt dimmigt pa nyarskvallen, for ovrigt.

Skolan borjade i tisdags, och sa min Communication 1 kurs som pagar i sex veckor. Hade ingen larare assigned till klassen (pa schemat) sa det var mycket funderingar over vilken larare vi skulle ha. Har listat ut att lararen har mycket att gora med kursen. Har haft bade underbara larare saval som larare som knappt kunde engelska till larare som ger studyguides for exams men istallet fragar om nagonting helt annat (som vi inte lart oss). Blev superglad nar Jennifer Schofield kom in, hon hade blivit assigned var klass i sista minuten, och hon ar definitivt en av mina top 5 teachers har pa SMC. Hon har ett fantastiskt satt att lara, har manga intressanta diskussioner med oss elever och berattar saker fran hennes liv/experiences och knyter det till vad vi gar over pa lektionen. Hade henne i Comm 10 (Gender, Race & Culture) och jag sag alltid fram emot att ga till min 3h class.

Nu for tillfallet ar jag hemma med Max och hans editing kompis Dik, vi vantar pa pizza fran Santa Monica Pizza Kitchen (ljuvligt gott), den by far bast-smakande-svensk-liknande pizza jag har hittat har i USA. Lite senare ska vi aka till West Hollywood till varan kompis Basel’s lagenhet, en micket bra Sondag.

Byeeee

Inga kommentarer: